چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 - April 24, 2024

 

 

امضای تفاهم نامه فی مابین اتاق اصناف و شرکت توزیع برق

امضای تفاهم نامه فی مابین اتاق اصناف و شرکت توزیع برق با حضور رئیس و نایب رئیس دوم اتاق اصناف بمناسبت هفته مدیریت مصرف برق  

«محمدرضا صحتی» در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری با اتاق اصناف یزد، با اشاره به ضرورت ایجاد الگویی مناسب در خرید لوازم الکتریکی و ابراز نگرانی از برخی تبلیغات در گرایش به لوازم الکتریکی کم‌کیفیت و کم‌بازده در سطح بازار، افزود: متاسفانه برخی از شهروندان ، قیمت پایین لوازم الکتریکی را ملاک خرید قرار می‌دهند و نسبت به  بازدهی و کیفیت دستگاه،  کم‌تجربه هستند .

وی با ذکر این که گرایش به خرید کولر گازی در استان رو به فزونی است اما توجهی به میزان مصرف آن نمی‌شود، افزایش هزینه بهای قبض برق برخی مشترکین را به دلیل کم بودن دانش خرید در لوازم الکتریکی دانست.

وی گفت: انتخاب کولر گازی برای استان یزد به دلیل نبود رطوبت کافی گزینه مناسبی نیست و متاسفانه حساسیتی پیش از خرید آن به ابعاد محیط و پس از خرید به عایق‌بندی درب و پنجره‌ها محیط  مورد استفاده دیده نمی‌شود.

صحتی با تاکید بر این که در تفاهم‌نامه منعقد شده با اتاق اصناف، آموزش دوره‌ای و بدو شروع با محوریت مدیریت مصرف برق ویژه بخش تجاری و تشویق اصناف در بکارگیری تکنولوژی‌های نوین در بخش روشنایی و سیستم سرمایشی لحاظ شده است، یادآور شد: به زودی با جایگزینی و لحاظ شدن ساعت پیک روز به جای پیک شب در لوازم اندازه‌گیری مشترکین تجاری، کاهش میزان مصرف این مشترکین در ساعات 12 تا 16، براساس جدول مشخص، مشمول تخفیف و کاهش هزینه برق مصرفی آنان خواهد شد .

وی جایگزینی لامپ‌های فوق کم‌مصرف به جای لامپ‌های پرمصرف، پرهیز از مصرف غیرمتعارف در ساعات پیک شب و روز، استفاده از سایبان برای کولرها، استفاده از ترموستات برای تنظیم دما محیط روی 26 درجه سانتیگراد و بهره گیری از نور طبیعی روز را به عنوان روشهای مدیریت مصرف در بخش تجاری بیان کرد .

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خاطرنشان کرد: تغییر ساعت پیک و اعمال آن روی قبوض مشترکین تجاری، از طریق قبوض برق اطلاع‌رسانی شده و میزان مشارکت هر مشترک و بهره‌مندی از تخفیف مشارکت در آن مشخص خواهد شد .

صحتی در پایان افزود: در حال حاضر بخش تجاری با چهار میلیون و 500 مشترک، هفت درصد مصرف برق کشور را به خود اختصاص داده است .

شایان ذکر است در پایان این آیین از چند مجتمع تجاری شهرستان یزد موثر در کاهش مصرف برق قدردانی شد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران