جمعه, 10 فروردین 1403 - March 29, 2024

 

 

واردات لاستیک و مواد اولیه ساخت آن با ارز نیمایی قیمت‌ها را تا 4 برابر بالا می‌برد

پس از قیل و قالی که چندی پیش بر سر حذف ارز 4200 تومانی از واردات تایر ماشین‌های سنگین و مواد اولیه ساخت تایر پیش آمد، در نهایت با نامه اخیر وزارت صمت، داستان با اختصاص ارز نیمایی به این اقلام به پایان رسید. اتفاقی که به گفته نایب رئیس انجمن واردکنندگان لاستیک به افزایش 3 تا 4 برابری بهای لاستیک ماشین‌های سنگین منجر می‌شود.  

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ بنا بر نامه منتشر شده از سوی صدیف بیک‌زاده‌، مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت، نرخ ارز اختصاص یافته به گروه لاستیک و مواد اولیه ساخت لاستیک به  ارز نیمایی تغییر کرد.

احمدرضا متقــی، نایب رئیس انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو، در توضیح بیشتر به خبرگزاری برنا گفت: به عبارتی دیگر بنا بر نامه وزارت صمت، اولویت تایر باری و اتوبوسی از گروه یک کالایی به گروه دو، تغییر پیدا کرده است.

او افزود: چون همه کالاهای قرار گرفته در اولویت یک و دو گروه دو ارز نیمایی دریافت می‌کنند، لاستیک هم مشمول همین شرایط می‌شود.

متقی ادامه داد: لاستیک‌های سواری پیش از این در گروه دو قرار داشتند اما لاستیک‌های سنگین ارز 4200 تومانی دریافت می‌کردند. حالا به واردات همه لاستیک‌ها چه لاستیک‌های ماشین‌های سنگین و چه لاستیک ماشین‌های سواری ارز نیمایی اختصاص پیدا می‌کند.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان لاستیک خودرو خاطرنشان کرد: در نتیجه این تغییر بهای ارز، نرخ لاستیک ماشین‌های سنگین 3 تا 4 برابر بیشتر می‌شود.  

او در پایان افزد: متاسفانه در حال حاضر بانک‌ها با کمبود شدید ارز نیمایی رو‌به‌رو هستند اتفاقی که واردکنندگان را در تامین ارز دچار مشکل کرده است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران