جمعه, 10 فروردین 1403 - March 29, 2024

 

 

تکنولوژی «Combiroad» برای پیمایش بیشتر جی‌تی ‌تایر

جی‌تی‌تایر محصول جدیدی را در سری TBR یا باری- اتوبوسی خود معرفی کرد که فعلا در سه سایز ۱۷‌ونیم اینچ و به‌نام GTR995 Combi Road شناخته می‌شود. این نخستین‌بار است که جی‌تی از تکنولوژی‌های خود در رینگ‌های کوچک رده TBR استفاده می‌کند.  

 به گزارش «اخبار خودرو»،جی‌تی‌تایر محصول جدیدی را در سری TBR یا باری- اتوبوسی خود معرفی کرد که فعلا در سه سایز ۱۷‌و‌نیم اینچ و به‌نام GTR995 Combi Road شناخته می‌شود. این نخستین‌بار است که جی‌ تی از تکنولوژی‌های خود در رینگ‌های کوچک رده TBR استفاده می‌کند. 
در ابتدای عرضه محصولات سری کمبی‌تایر این سری در سه سایز 215/75 ، 235/75 و 245/70 با شعاع ۱۷‌و‌نیم اینچ عرضه می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این تایرها، فعالیت در مناطق مختلف و پیمودن مسافت طولانی است که به‌واسطه روند سایش منظم و بهینه‌سازی نقطه تماس تایر با زمین به وجود آمده است. 
هر سه تایر با نماد سه‌قله‌برفی (PMSF3) عرضه می‌شوند که نشان از مناسب بودن آنها برای استفاده در شرایط زمستانی است. البته سری کمبی‌رود GTR955 اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ در دو سایز ۲۲.۵ اینچ معرفی شد، اما در سال جدید با وجود کاهش ابعاد رینگ، نسبت به محصولات سال گذشته افزایش ۳۰‌درصدی در توان پیمایشی رخ داده است. 
این موضوع یک‌شبه اتفاق نیفتاده و طی تحقیقات گسترده در یک دوره چهار ساله و آزمایش این محصول در ناوگان مختلف در صنایع مختلف به‌دست آمده است. در واقع این محصول را می‌توان نتیجه همکاری با مرکز تحقیق و توسعه جی‌تی‌تایر در هانوفر آلمان دانست. خط‌تولید این تایرها در جاکارتا پایتخت اندونزی است. تونی مک‌هاگ (Tony McHugh)، مدیر فروش و بازاریابی تایرهای TBR این شرکت در انگلستان گفت: «برای نخستین‌بار سری کمبی‌رود را با فناوری پیشرفته افزایش پیمایش در اندازه کوچک‌تر ۱۷‌و‌نیم اینچ عرضه کردیم و به تقاضای مشتری پاسخ دادیم.  
نقطه عطف این تلاش استفاده از فناوری‌های پیشرفته تایرهای TBR در ابعاد کوچک‌تر است. پهنای این تایرها در ترکیب هندسی شانه‌ها باعث شد توزیع فشار یکنواخت شکل بگیرد، سرعت سایش را کاهش و توان پیمایشی را افزایش دهد. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تایرهای جی‌تی محصولی با کیفیت‌برتر در هر دو روش استفاده کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت باشد.» 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران