دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403 - April 29, 2024

 

 

رفع مشکل لاستیک بارز کردستان با صادرات 20 درصد محصولات

استاندار کردستان گفت: صدور مجوز صادرات برای 20 درصد از تولید محصولات شرکت لاستیک بارز کردستان به خارج از کشور، مشکل این واحد را برطرف می‌کند.  

بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که به مشکلات شرکت لاستیک بارز کردستان اختصاص داشت با بیان اینکه برای توسعه صنعت در این استان باید هزینه کرد، اظهار داشت: واحد لاستیک بارز کردستان با مشکل بازپرداخت تسهیلات ارزی خود مواجه شده که اگر بتوانیم مجوز صادرات 20 درصد محصولات این واحد را بگیریم مشکل این واحد صنعتی برای بازپرداخت تسهیلات برطرف خواهد شد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه کارخانه لاستیک بارز استان برای حدود 900 نفر شغل ایجاد کرده است، افزود: یکی از دغدغه‌های مردم و مسوولان به بیکاری جوانان بر می‌گردد لذا باید تمام تلاش خود را در راستای حفظ اشتغال موجود بکار گیریم.

مرادنیا اضافه کرد: همکاری و همراهی با افرادی که در استان سرمایه‌گذاری کردند امری ضروری است چرا که این کار منجر به ترغیب بیشتر آنها برای توسعه فعالیت خود و حضور دیگر سرمایه‌گذاران در منطقه خواهد شد.

طرح توسعه لاستیک بارز کردستان مستلزم تامین آب است

 

مدیرعامل گروه صنعتی بارز هم در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این گروه توسعه کارخانه بارز کردستان است، اظهار داشت: در طرح توسعه این کارخانه نیاز به افزایش آب مصرفی داریم که امیدواریم مسوولان استان با تخصیص آب کافی، از آن حمایت کنند.

علی اکبر مشرفی تاکید کرد: اجرای طرح توسعه این کارخانه منجر به ایجاد اشتغال و رونق تولید در استان خواهد شد لذا به هر میزان که مسوولان از این واحد حمایت کنند شاهد بهبود وضعیت بیکاری در منطقه هم خواهند بود.

محمد مهدی احمدی عضو هیات مدیره لاستیک بارز هم با اشاره به اینکه تناقضات و مقررات حاکم بر تولید کشور موجب ایجاد گرفتاری‌های زیادی برای تولیدکنندگان شده است، گفت: افزایش سرمایه باید برای توسعه کارخانه‌ها نه بازپرداخت تسهیلات آنها، هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کارخانه بارز استان به بخش آب مصرفی آن بر می‌گردد، یادآور شد: شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان تعهد پرداخت 15 لیتر بر ثانیه آب به کارخانه لاستیک بارز استان دادند که تاکنون محقق نشده و انتظار داریم میزان بهای آب مصرفی این کارخانه همچنان براساس مصوبه شورای اقتصاد محاسبه شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: کارخانه لاستیک بارز از سال 96 که در استان به بهره‌برداری رسیده تاکنون توانسته در تامین لاستیک کشور موفق عمل کند.

محمد دره‌وزمی با اشاره به اینکه این واحد سال 98 در راستای شعار سال(رونق تولید) حرکت کرده است، افزود: سال جاری هم در راستای جهش تولید برنامه‌هایی در راستای افزایش تولید خود از 16 هزار به 20 هزار حلقه لاستیک دارند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این بیماری برروی اقتصاد گذاشته با مشکلاتی مواجه شدند، یادآور شد: کارخانه لاستیک بارز کردستان مشکلاتی در راستای بازپرداخت بدهی‌های ارزی و آب بهای مصرفی دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: یک هزار و 50 تومان به ازای هر مترمکعب آب مصرفی به این واحد تولیدی ابلاغ شده که درخواست کاهش آنرا دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه توسعه استان خواسته همه مردم و مسوولان است، گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد 197 تومان به ازای هر مترمکعب آب مصرفی برای کارخانه بارز تعیین شده بود.

کامران خرم اضافه کرد: اردیبهشت سال 97 مصوبه‌ای از سوی وزارت نیرو مبنی براینکه هزینه خدماتی که برای برداشت آب‌های زیرزمینی و سطحی به مشترکان ارائه می‌شود به میزان آب مصرفی آنها اضافه شود، ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان تاکنون همکاری زیادی با کارخانه لاستیک بارز داشته و از این به بعد هم این روند ادامه خواهد داشت، افزود: تمام سعی خود را در راستای کاهش قیمت آب مصرفی این واحد بکار می‌گیریم.

 
 
منبع خبر:

دیدگاه کاربران